پیش‌بینی ۲۵۰ همت تسهیلات بانک کشاورزی برای متقاضیان + فیلم پلمب ۲ مشاور املاک در محدوده قاسم‌آباد مشهد (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) | پلمب ۱۱ بنگاه از ابتدای سال افزایش «حق مسکن» کارگران منتفی شد چرا تعداد پرواز‌های داخلی تهران-مشهد نسبت به گذشته نصف شده است؟ اندر فواید خاموشی صادرات مرغ از تمامی مرز‌ها بلامانع است مرور خاطره تلخ سال گذشته و افت ۲۰ هزار واحدی شاخص کل + نمای پایانی بازار (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) توصیه‌های بهداشتی دامپزشکی برای خرید گوشت مرغ + ویدئو جولان سکه طلا همچنان در کانال ۴۰ میلیون تومان | حباب سکه تخلیه نشد (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک‌های صنعتی استان خراسان‌رضوی ساخت واحدهای مسکونی برای نیرو‌های مسلح کشور کلید خورد شرایط جدید فروش نقد و اقساطی خودرو پژو پارس + جدول (اردیبهشت ۱۴۰۳) فروش بلیت قطار در دست سه اپلیکیشن پایتخت‌نشین | بیکاری ۲ هزار اپراتور در سراسر کشور تجمع خانه‌های با رهن کمتر از ۱۰۰ میلیون در منطقه رسالت مشهد (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) به‌زودی صدور دسته‌چک منوط به ثبت اطلاعات در سامانه املاک و اسکان خواهد شد قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (دوشنبه، ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) اگر قصد خرید طلا دارید بخوانید | پیش‌بینی مهم از بازار طلا (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) آغاز یازدهمین جلسه حراج سکه طلا از ساعت ۱۲ امروز (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تسویه دولت با فروشندگان طرح کالابرگ طی چهار روز آینده قیمت قطعی و علی الحساب خودرو‌های وارداتی در سامانه یکپارچه اعلام شد | چه کسانی می‌توانند ثبت نام کنند؟ قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | دنا یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان شد (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) سالگرد روز سیاه بورس و فرار ۶۶ همتی حقیقی‌ها از بازار! ثبت نام جدید ایران خودرو بدون قرعه کشی با تحویل فوری + جزئیات (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) سقوط آزاد قیمت‌ها در بازار ارز در پی مخابره پیامی مهم از ریاض و بغداد به تهران (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) درباره افزایش قیمت گوشت قرمز در بازار مشهد | صورت‌حساب گرانی گوشت منتشر شد + جدول زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

استاندار خراسان رضوی: تلاش می‌کنیم تصدی‌گری و تصمیم‌گیری دولت کاهش پیدا کند

  • کد خبر: ۱۹۱۱۳۷
  • ۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۷
استاندار خراسان رضوی: تلاش می‌کنیم تصدی‌گری و تصمیم‌گیری دولت کاهش پیدا کند
استاندار خراسان رضوی گفت: تلاش می‌کنیم کمک کنیم تصدی‌گری و تصمیم‌گیری دولت کاهش پیدا کند، نباید بر حضور دولت در اقدامات اصرار شود.

به گزارش شهرآرانیوز، یعقوبعلی نظری امروز، ۶ آبان‌ماه، در یکصدوهشتمین جلسه شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی که در محل اتاق بازرگانی برگزار شد، اظهار کرد: متاسفانه شاهد هستیم رژیم غاصب صهیونیستی همچنان نسل‌کشی را در غزه و در سرزمینی که متعلق به فلسطینیان است را ادامه می‌دهد.

وی افزود: ما وظیفه داریم ضمن محکوم کردن این عمل غیر انسانی از مردم فلسطین، رزمندگان فلسطینی و حماس که به صورت مشروع در حال تقابل با رژیم صهیونیستی و پشتیبان‌های آن‌ها یعنی آمریکا، انگلیس، فرانسه و همه کشور‌هایی که حمایت می‌کنند، حمایت و پشتیبانی کنیم. انشالله با عنایت خداوند متعال این ملت مظلوم بتوانند در اسرع وقت و با کمترین خسارت به اهداف عالیه خود که تسخیر سرزمین و وطن خود است، موفق باشند.

نظری ضمن تشکر و قدردانی از اعضای شورای گفتگو عنوان کرد: قاعده و پایه اصلی شورای گفتگو بخش خصوصی است. رویکرد مد نظر تشکیل جلسات این است که حاکمیت و مسئولان دولتی حضور پیدا کنند و همفکری و همکاری کنیم تا مشکلات تولیدکنندگان و فعالان بخش اقتصادی کاهش پیدا کند.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: اینکه استان در کیفیت شورای گفتگو رتبه اول را داشته مهم‌تر از تعداد جلسات است. باید درک متقابل و همدلی وجود داشته باشد. حتما دعوت از مسئولان ملی را در ارتباط با مشکلات مبتلابه مربوط به آن حوزه در دستور کار گذاشته شود.

وی بیان کرد: هم بخش خصوصی و هم دولتی صاحب تجربه است. باید تلاش کنیم از انفعالی مواجه شدن با اتفاقات پرهیز کنیم. حتما جلسات را پیشگیرانه و پیش‌دستانه برگزار کنید و به موقع تصمیم‌گیری شود. طبیعی است در فضای کوتاه تصمیم‌گیری‌ها انفعالی و کم‌دقت خواهد بود، مهم است تشکلات صنفی به موقع و بخش‌های دولتی پیشگیرانه تصمیم‌گیری کنند.

نظری با اشاره به اینکه ما تلاش می‌کنیم کمک کنیم تصدی‌گری و تصمیم‌گیری دولت کاهش پیدا کند، تصریح کرد: نباید بر حضور دولت در اقدامات اصرار شود. با فعال شدن تشکل‌های صنفی، قشری و موضوعی بسیاری کار‌ها روان‌تر و بهتر پیش می‌رود، ما نیز از آن تصمیمات حمایت می‌کنیم. مگر دولت چقدر پول دارد که خرید تضمینی انجام دهد، بنابراین باید به نحوی سیاست‌گذاری کنیم که این اتفاق نیفتد. ممکن است در مقطعی گره‌ها باز شود، اما باز گره ایجاد خواهد شد.

استاندار خراسان رضوی گفت: در زمینه دامداری و کشاورزی که در استان ما تحت تاثیر حداقل دو سال خشکسالی شدید بوده باید کارگروهی تشکیل شود. من خدمت رئیس‌جمهور عرض کردم که روستاییان ما بسیار ناراحت هستند و خسارت دیدند، مخصوصا خرده‌دامداران و خرده‌کشاورزان که پایه مالی آن‌ها ضعیف است. با این شرایط باید ببینیم چه راهکاری داریم که تولید حفظ شود.

وی ادامه داد: وقتی تولیدکننده ما شیر خود را به استان دیگری صادر می‌کند نمی‌توانیم جلوی او را بگیریم، این باز دخالت می‌شود. ما تلاش می‌کنیم مداخلات خود را کاهش دهیم. درخواست ما از تشکل‌ها این است که درمورد این موضوع فکر کنند که چرا شیر به خارج از استان صادر شود و دوباره ماست آن به استان برمی گردد؟ تدابیر برای حل مسائل و مشکلات صنفی باید توسط خود تشکل‌های مردمی صورت گیرد. ما اصرار داریم بسیاری از موضوعات را اتحادیه‌ها انجام دهند چرا حاکمیت دخالت کند؟

نظری اضافه کرد: در مسایلی که نمی‌توانید ما به عنوان حاکمیت در خدمت شما هستیم. هر آنچه در استان قابل تصمیم‌گیری است معطلی جایز نیست، اما آنچه مربوط به مرکزیت بوده باید پیگیری شود. برآیند کلی حرکت اقتصادی استان رو به جلو و مثبت است. شاخص‌های خوبی داریم، استان با ظرفیت است و اقبال نیز در استان وجود دارد. ما در حوزه دیپلماسی نیز کار می‌کنیم تا فضا را برای فعالیت بخش خصوصی بیشتر آماده کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->